Szkolenie Dla Klastra: Rozwiązywanie Problemów Komunikacyjnych

Dziś dwa słowa o komunikacji z klientem.

Chyba każdy z nas, który pracuje z klientem, doświadczył wielokrotnie sytuacji, w której klient…nie wie czego chce.

Możemy irytować się na klienta, ale jeśli nie obsłużymy go profesjonalnie (patrz: nie pomożemy mu zrozumieć czego chce, czego potrzebuje), to pójdzie do innej firmy.
Zatem to na nas leży odpowiedzialność stworzenia takich warunków, aby pomóc klientowi.

Idealnym rozwiązaniem są tu narzędzia krytycznego myślenia dla biznesu.

Podczas szkolenia w tej grupie uczestników, na początku było dużo uwag w stylu „nie da się”, „próbowaliśmy nie raz”, itp.
Wcale nie dziwią mnie takie doświadczenia, takie wnioski. Jednak problem jest dużo bardziej złożony niż nam się wydaje.

Żyjemy i pracujemy w kulturze „co myśleć”, a nie „jak myśleć”. I negatywnymi konsekwencjami tej kultury jest to, że nasze myślenie o problemie jest bardzo wąskie – dlatego klient najczęściej potrafi dać praktycznie tylko 3 odpowiedzi: „tak”, „nie”, „nie wiem”.

Jeśli rozpocznie swój rozwój w myśleniu krytycznym, nauczymy się praktycznych narzędzi myślowych, to możemy zaprosić klienta do kultury „jak myślisz”, a dzięki temu będzie dużo łatwiej wzajemnie się zrozumieć i ruszyć z projektem.

Ewaluacja po szkoleniu jest potwierdzeniem tej tezy 🙂