Ale pokazuję ją, aby skomentować drugą część tej wypowiedzi. „Bieżączka” to dziś chyba największa przeszkoda, ograniczenie w każdej organizacji – pędzimy, wszystko jest na wczoraj, wszystko jest pilne… W takich warunkach, to rzeczywistość wpływa na nas, a nie my my wpływamy na rzeczywistość. W takich […]
Mamy więcej klientów, więcej przychodów, więcej zysków. Ale z drugiej strony jest to jeden z najbardziej niebezpiecznych momentów dla organizacji. Dotychczasowe metody zarządzania, komunikacji będą już nieskuteczne przy większej ilości osób, pracy, zadań, itp. Jeśli lider za bardzo skupi się tylko na rozwoju, a będzie […]
Uczestnicy w trakcie 2-dniowego szkolenia zabierani są przeze mnie na podróż – aby, jako obserwatorzy, własnego procesu myślenia i podejmowania decyzji zatrzymali się przyjrzeli się jak…myślą. Bardzo szybko dochodzą do wniosków, że ogromna ilość wniosków, a co za tym idzie, decyzji jest podejmowana zbyt pochopnie, […]
opisuje model podejmowania „błędnych decyzji” (ta nazwa to moja inicjatywa ;)). Pisze on, że najwięcej zasobów (energii, czasu, pieniędzy, itp.) idzie na podejmowanie decyzji, trochę mniej na wnioskowanie, a najmniej na „klarowność”. To przepis na katastrofę – napiszę o tym w osobnym poście. To jego […]
Dziś dwa słowa o komunikacji z klientem. Chyba każdy z nas, który pracuje z klientem, doświadczył wielokrotnie sytuacji, w której klient…nie wie czego chce. Możemy irytować się na klienta, ale jeśli nie obsłużymy go profesjonalnie (patrz: nie pomożemy mu zrozumieć czego chce, czego potrzebuje), to […]
W ubiegłym tygodniu przeprowadziliśmy szkolenie dla nowego klienta – to pierwsze szkolenie pracowników ministerstwa. Scenariusz emocji, postaw praktycznie taki sam, jak u wszystkich grup. Pierwszy dzień – sporo emocji, oporu, wskazywania, że „zawsze używaliśmy myślenia krytycznego”, „to nic nowego”, „nie ma na to czasu”, itp. […]
Podczas moich szkoleń dla liderów średniego i wyższego szczebla uczestnicy podczas specjalnie zaprojektowanego ćwiczenia mają możliwość wskazać frustrujące zachowania wśród swoich współpracowników. Do najczęstszych należą: · Spychologia · Unikanie dyskusji · Brak spójności w komunikacji (czyny nie idą za słowami) · Brak zgłaszania wątpliwości · Komentowanie „za plecami” · Brak otwartości […]
„Daj komuś rybę, a nakarmisz do na jeden dzień. Naucz go łowić ryby, a nakarmisz go na całe życie!” – Stephen Covey To powiedzenie pasuje idealnie do tematu mojego postu „Naucz jak myśleć zamiast co myśleć”. Na starcie tego artykułu stawiam tezę, że w Polsce dominuje […]
…nieustające dążenie do KLAROWNOŚCI. Dlaczego? W codziennej pracy, w pędzie w którym niestety wiekszość z nas uczestniczy, większość czasu poświęcamy na działanie (podejmowanie decyzji). To dobrze, ale tylko teoretycznie 😉 Nie poświęcamy wystarczającej ilości zasobów na klarowność, która powinna być na pierwszym miejscu. Gdy tak […]
Myślenie krytyczne, aby na stałe weszła do organizacji, do kultury firmy musi być praktyczne, wspierać efektywność wszelkich procesów, rozwijać komunikację, kooperację, kreatywność wśród współpracowników. Ale jak to zrobić? Czy to w ogóle możliwe? O tym opowiem podczas najbliższego webinaru – bezpłatny, informacyjny, dla liderów, pracowników […]